Fandom

Wiki Titanic

Rose DeWitt−Bukater

50stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze30 Udostępnij

Rose DeWitt Bukater Dawson Calvert (ur. ok. 1895 r. zm. 2011 r.) — jedyna córka Ruth Dewitt - Bukater i nieznanego z imienia mężczyzny, żona pana Calverta oraz narzeczona Caledona Hockleya. Dziewczyna pasażera trzeciej klasy − Jacka Dawsona. 17−latka pochodząca z bogatej rodziny. Pasażerka statku RMS Titanic, wraz z rodziną podróżująca pierwszą klasą.

Jedna z głównych bohaterów filmu Jamesa Camerona. W jej postać wcieliła się brytyjska aktorka Kate Winslet.

BiografiaEdytuj

TitanicEdytuj

Titanic-2.png
Rose ze swoim narzeczonym Calem i matką, 10 kwietnia 1912 roku wsiadają na pokład statku pasażerskiego − RMS Titanica. Statek nie przypada dziewczynie do gustu. Twierdzi, iż Mauretania jest podobnych rozmiarów. Rodzina ma bilety do pierwszej klasy. Po zakwaterowaniu się w jednej z najładniejszych kajut, Rose ozdabia apartament obrazami, mi.m. Pannami z Awinionu Pabla Picassa, co nie podoba się jej narzeczonemu, który sądzi, że zaśmieca nimi apartament.
Bukaterrose.jpg

Na Titanicu czuła się samotna. Wydawało jej się że stoi nad przepaścią, a nikt nie zamierza jej pomóc, więc postanowiła popełnić samobójstwo. Płacząc pobiegła wyskoczyć ze statku, ponieważ nie mogła znieść zachowania jej całej rodziny. Wyszła za barierkę i chciała wskoczyć do wody. Śledził ją chłopak w jej wieku, Jack Dawson. W końcu chłopak się pojawił chcąc ją uratować, lecz Rose mówiła, że jak do niej podejdzie to wyskoczy. Jack powiedział Rose, że jak ona skoczy to skoczy i on. W końcu Jack ją przekonał, ale gdy miała przejść przez barierkę na pokład poślizgnęła się, chłopak ją uratował. Ludzie, którzy przybiegli na pomoc słysząc krzyk dziewczyny myśleli, że Jack próbował wypchnąć Rose za burtę. Panna Bukater skłamała jednak, aby ratować młodzieńca; powiedziała, że wychyliła się, aby zobaczyć śruby, poślizgnęła się, a Jack ją uratował.

Później Cal dał jej naszyjnik o nazwie, Serce Oceanu, aby okazać dziewczynie swoją miłość.

Następnego dnia rozmawia z Jackiem. Podziękowała chłopakowi za uratowa
K,NjUyMDk1NjUsNDYwNjMwNjk=,f,titanic-movie-love-quote-21102852.jpg
nie jej życia oraz dyskrecje. Jack spytał się, co ją skłoniło do takiego czynu. Odpowiedziała wtedy, że to przez ludzi z jej świata. Zobaczyła album z rysunkami Jacka i stwierdziła że są niezłe, a nawet ładne. Oznajmiła, że Jack dużo podróżuje jak na osobę o ograniczonych środkach.

Już wtedy para się lubiła. Jack zaczął uczyć ją pluć, lecz Rose została przyłapana przez mamę. Poszła się przebrać bo zaraz miała się odbyć kolacja na którą zaproszono Jacka za uratowanie Rose. Gdy dziewczyna przyszła z mamą i narzeczonym na kolacje, Jack już tam był. Przedstawiła mu wszystkich w sali, po czym usiedli do kolacji. Długo rozmawiali i śmiali się. Po kolacji Jack dał Rose wiadomość na karteczce i odszedł. Napisał na niej żeby spotkali się koło zegara na schodach. Poszli razem pod pokład, na szaloną imprezę zorganizowaną przez trzecią klasę; bawili się, tańczyli, stepowali. Służący Caledona przyłapał ją jak bawi się tam z Jackiem.

Następneg
Titanicrosejack.jpg

Rose z Jackiem podczas ucieczki

o dnia Rose z Caledonem jedli śniadanie. Cal w napadzie złości rzucił stołem i nie pozwolił jej spotykać się z Jackiem; tak samo powiedziała jej mama. Później powiedziała panu Andrewsowi (projektantowi statku) że obliczyła ilość łodzi ratunkowych przez ich objętość i wydaje jej się, że powinno być więcej szalup. Pan Andrews oznajmił, że chciał wstawić jeszcze trochę łodzi, ale dużo osób powiedziało, że zagracą statek i, że są po prostu nie potrzebne, bo Titanic, największy statek świata, jest niezatapialny. Nagle pojawił się Jack i zabrał ją do maszynowni, lecz Rose powiedziała mu, że nie może się z nim spotykać i wyszła. Po jakimś czasie znalazła Jacka, który stał na dziobie statku i powiedziała: Witaj Jack zmieniłam zdanie.

Jack powiedział Rose, żeby dała mu rękę, zamknęła oczy, stanęła wyżej na szczebelku, złapała się liny i stanęła na barierce. Gdy dziewczyna otworzyła oczy była zachwycona. Słońce zachodziło, ocean lśnił, a ona miała wrażenie, że lata. Jack, niby asekurując objął ją. Zaczęli się całować i wyznali sobie miłość. Razem weszli do apartamentu dziewczyny. Rose zapłaciła Jackowi za namalowanie jej. Rozebrała się. Po godzinie obraz był gotowy. Do apartamentu wchodzi pomocnik Caledona, po czym Jack i Rose uciekają przez cały statek. W końcu nie mają gdzie uciec więc chowają się do maszynowni, do magazynu. Wchodzą do samochodu i całują się. Przeżywają swoj pierwszy raz. W końcu uciekają z samochodu w obawie, że złapią ich strażnicy.

Tonący StatekEdytuj

Statek uderza w górę lodową. Pomocnik Caledona wsadza
02012 titanic 3d 020.jpg
do kieszeni Jacka Serce Oceanu i mówią że on ukradł to Rose. Rose odnajduje Jacka w pomieszczeniu dla drugich klas w lewym korytarzu dla załogi, prawdopodobnie w czwartych drzwiach. Przykuty łańcuchami do rury Jack mówi jej, żeby poszukała małego srebrnego klucza, lecz takiego nie było, więc Rose poszła po pomoc. Nikt nie chce pomóc Jackowi, więc bierze siekiere i idzie z nią do Jacka. Potem udaje jej się przeciąć kajdanki i razem udają się na górny pokład statku. Jack wraz z Caledonem namówili ją, żeby wsiadła do łodzi ratunkowej, lecz po chwili wyskoczyła z łodzi na drugi, od góry korytarz statku. Spotkali się przy zegarze i zaczęli uciekać przed Caledonem, który miał broń. W końcu Caledonowi skończyła się amunicja i we dwójkę pobiegli na górę statku. Wchodzą na szczyt przechylonego statku żeby zostać na Titanicu jak najdłużej. Wychodzą za barierkę. Statek powoli wpada do wody. Jack jej powiedział na mój znak zanurkuj. Wpadli do wody. Pomógł jej wejść na kawał wielkich drzwi, sam został w wodzie. Rose przeżyła, lecz Jack zamarzł w lodowatej wodzie Atlantyku...

Po katastrofieEdytuj

Titanic16.jpg
Rose trafia na łódź ratunkową. Łodzie ratunkowe zostały wyłowione dzień później przez statek Carpathia. Rose chcąc uniknąć rozmowy z Calem, ukryła się wśród pasażerów trzeciej klasy. Po wyjściu na ląd, spytano Rose o nazwisko, podała wtedy nazwisko Jacka − Dawson. Zrobiła to prawdopodobnie dlatego, że była w nim zakochana, istnieje jednak możliwość, iż zmieniając nazwisko chciała ukryć się przed rodziną.

W latach 20. XX wieku Rose była aktorką. Nauczyła się także jeździć konno. Wyszła za mąż za mężczyznę o nazwisku Calvert, któremu urodziła parę dzieci.

WyglądEdytuj

Rose ma niewielkie zielone oczy i rude, lekko kręcon
E01b7893fa77da9c.jpg
e włosy. Jest średniego wzrostu. Jej cera ma blady kolor.

Jako staruszka ma kręcone siwe włosy, a jej oczy zmieniają się na niebieskie. Twarz ma pokrytą zmarszczkami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki