FANDOM

Rose DeWitt Bukater Dawson Calvert (ur. ok. 1895 r. zm. 1997 r.) — jedyna córka Ruth Dewitt - Bukater i nieznanego z imienia mężczyzny, żona pana Calverta oraz narzeczona Caledona Hockleya. Dziewczyna pasażera trzeciej klasy − Jacka Dawsona. 17−latka pochodząca z bogatej rodziny. Pasażerka statku RMS Titanic, wraz z rodziną podróżująca pierwszą klasą.

Jedna z głównych bohaterów filmu Jamesa Camerona. W jej postać wcieliła się brytyjska aktorka Kate Winslet.

BiografiaEdytuj

TitanicEdytuj

Titanic-2
Rose ze swoim narzeczonym Calem i matką, 10 kwietnia 1912 roku wsiadają na pokład statku pasażerskiego − RMS Titanica. Statek nie przypada dziewczynie do gustu. Twierdzi, iż Mauretania jest podobnych rozmiarów. Rodzina ma bilety do pierwszej klasy. Po zakwaterowaniu się w jednej z najładniejszych kajut, Rose ozdabia apartament obrazami, mi.m. Pannami z Awinionu Pabla Picassa, co nie podoba się jej narzeczonemu, który sądzi, że zaśmieca nimi apartament.
Bukaterrose

Na Titanicu czuła się samotna. Wydawało jej się że stoi nad przepaścią, a nikt nie zamierza jej pomóc, więc postanowiła popełnić samobójstwo. Płacząc pobiegła wyskoczyć ze statku, ponieważ nie mogła znieść zachowania jej całej rodziny. Wyszła za barierkę i chciała wskoczyć do wody. Śledził ją chłopak w jej wieku, Jack Dawson. W końcu chłopak się pojawił chcąc ją uratować, lecz Rose mówiła, że jak do niej podejdzie to wyskoczy. Jack powiedział Rose, że jak ona skoczy to skoczy i on. W końcu Jack ją przekonał, ale gdy miała przejść przez barierkę na pokład poślizgnęła się, chłopak ją uratował. Ludzie, którzy przybiegli na pomoc słysząc krzyk dziewczyny myśleli, że Jack próbował zgwałcić Rose. Panna Bukater skłamała jednak, aby ratować młodzieńca; powiedziała, że wychyliła się, aby zobaczyć śruby, poślizgnęła się, a Jack ją uratował.

Później Cal dał jej naszyjnik o nazwie Serce Oceanu, aby okazać dziewczynie swoją miłość.

Następnego dnia rozmawia z Jackiem. Podziękowała chłopakowi za uratowa-
K,NjUyMDk1NjUsNDYwNjMwNjk=,f,titanic-movie-love-quote-21102852
nie jej życia oraz dyskrecje. Jack spytał się, co ją skłoniło do takiego czynu. Odpowiedziała wtedy, że to przez ludzi z jej świata. Zobaczyła album z rysunkami Jacka i stwierdziła że są niezłe, a nawet ładne. Oznajmiła, że Jack dużo podróżuje jak na osobę o ograniczonych środkach.

Już wtedy para się lubiła. Jack przedstawił dziewczynie plany, kiedy dojadą do Ameryki, a później, z dezaprobatą Rose, chłopak pokazał jej sztukę plucia na odległość, które zakończyło się przyłapaniem przez matkę Rose. Po tym wydarzeniu dziewczyna poszła się przebrać na kolację. Kiedy przyszła z mamą i narzeczonym, Jack już czekał. Przedstawiła mu wszystkich w sali, po czym usiedli do stołu. Rose spodobała się przemowa Jacka, wznosząc toast. Po kolacji Jack dał Rose wiadomość na karteczce dotyczącą spotkania przy zegarze. Poszli razem pod pokład, na szaloną imprezę zorganizowaną przez trzecią klasę; bawili się, tańczyli, stepowali. Służący Caledona przyłapał ją w objęciach Jacka.

Następnego
Titanicrosejack

Rose z Jackiem podczas ucieczki

dnia Rose z Caledonem jedli śniadanie. Cal pod wpływem złości rzucił stołem i nie pozwolił jej spotykać się z Jackiem; tak samo powiedziała jej mama. Później Rose z matką i narzeczonym towarzyszyli projektantowi statku, Thomasowi Andrews, podczas spaceru po statku. Rose zauważyła, że łodzi ratunkowych jest mniej o połowę, na co pan Andrews oznajmił, że chciał wstawić jeszcze trochę łodzi, lecz pod wpływem zdania innych Thomas zwlekł z tą ideą. Nagle pojawił się Jack i zabrał ją do maszynowni, w której chłopak wyznał Rose miłość. Dziewczyna odpowiedziała, że nie mogą się dłużej spotykać i kocha swojego narzeczonego. Po jakimś czasie znalazła Jacka, który stał na dziobie statku i powiedziała: Witaj Jack, zmieniłam zdanie.

Jack powiedział Rose, żeby dała mu rękę, zamknęła oczy, stanęła wyżej na szczebelku, złapała się liny i stanęła na barierce. Gdy dziewczyna otworzyła oczy była zachwycona. Słońce zachodziło, ocean lśnił, a ona miała wrażenie, że lata. Jack, niby asekurując, objął ją, po czym całe wydarzenie skończyło się pocałunkiem. Wieczorem udali się do apartamentu Rose, gdzie został narysowany portet dziewczyny. Na polecenie Caledona, w pokoju pojawia się jego pomocnik, po czym Jack i Rose uciekają przez cały statek. Ukryli się w magazynie, w maszynowni, po czym schodzą . Wchodzą do samochodu i całują się. Przeżywają swoj pierwszy raz. W końcu uciekają z samochodu w obawie, że złapią ich strażnicy.

Tonący StatekEdytuj

Statek uderza w górę lodową. Pomocnik Caledona wsadza
02012 titanic 3d 020
do kieszeni Jacka Serce Oceanu i mówią że on ukradł to Rose. Rose odnajduje Jacka w pomieszczeniu dla drugich klas w lewym korytarzu dla załogi, prawdopodobnie w czwartych drzwiach. Przykuty łańcuchami do rury Jack mówi jej, żeby poszukała małego srebrnego klucza, lecz takiego nie było, więc Rose poszła po pomoc. Nikt nie chce pomóc Jackowi, więc bierze siekiere i idzie z nią do Jacka. Potem udaje jej się przeciąć kajdanki i razem udają się na górny pokład statku. Jack wraz z Caledonem namówili ją, żeby wsiadła do łodzi ratunkowej, lecz po chwili wyskoczyła z łodzi na drugi, od góry korytarz statku. Spotkali się przy zegarze i zaczęli uciekać przed Caledonem, który miał broń. W końcu Caledonowi skończyła się amunicja i we dwójkę pobiegli na górę statku. Wchodzą na szczyt przechylonego statku żeby zostać na Titanicu jak najdłużej. Wychodzą za barierkę. Statek powoli wpada do wody. Jack jej powiedział na mój znak zanurkuj. Wpadli do wody. Pomógł jej wejść na kawał wielkich drzwi, sam został w wodzie. Rose przeżyła, lecz Jack zamarzł w lodowatej wodzie Atlantyku...

Po katastrofieEdytuj

Titanic16
Rose trafia na łódź ratunkową. Łodzie ratunkowe zostały wyłowione dzień później przez statek Carpathia. Rose chcąc uniknąć rozmowy z Calem, ukryła się wśród pasażerów trzeciej klasy. Po wyjściu na ląd, spytano Rose o nazwisko, podała wtedy nazwisko Jacka − Dawson. Zrobiła to prawdopodobnie dlatego, że była w nim zakochana, istnieje jednak możliwość, iż zmieniając nazwisko chciała ukryć się przed rodziną.

W latach 20. XX wieku Rose była aktorką. Nauczyła się także jeździć konno. Wyszła za mąż za mężczyznę o nazwisku Calvert, któremu urodziła parę dzieci.

WyglądEdytuj

Rose ma niewielkie zielone oczy i rude, lekko kręcon
E01b7893fa77da9c
e włosy. Jest średniego wzrostu. Jej cera ma blady kolor.

Jako staruszka ma kręcone siwe włosy, a jej oczy zmieniają się na niebieskie. Twarz ma pokrytą zmarszczkami.