FANDOM

028-titanic-theredlist.jpg

RMS Titanic — brytyjski statek parowy, należący do towarzystwa White Star Line. Miał dwa siostrzane statki − Brittanica i Olympica.

10 kwietnia 1912 roku wypłynął z portu Southampton. Tego samego dnia, nieco później statek zatrzymał się w Cherbourgu (Francja), skąd zabrał niektórzych pasażerów. Wśród nich była Margaret Brown, która w późniejszym czasie zyskała przydomek Niezatapialna. Około 20:00 zatrzymał się w porcie w Queenstown, po czym wypłynął na otwarte morze. 

14 kwietnia Titanic zderzył się z górą i w wyniku uszkodzeń, zaczął tonąć. Kapitan Edward Smitch nakazał wszyskim założyć kapoki i czym prędzej udać się na górne pokłady, aby wsiąść do łodzi ratunkowej. Szalup było jednak o połowe za mało, więc kapitan zarządził, iż najpierw wsiadają kobiety i dzieci. Wiele mężczyzn nie pogodziło się z tym i próbowało wedrzeć się do szalupy. Załoga bezskutecznie próbowała opanować sytuację. Około 2:30, 15 kwietnia, statek poszedł na dno, a do lodowatej wody Atlantyku wpadli pasażerowie, którym nie udało się wsiąść do szalupy. Po rozbitków zawróciła łódź ratunkowa nr 14, lecz kiedy przypłynęli, prawie wszyscy zamarzli. Uratowano zaledwie sześć osób, w tym Rose DeWitt−Bukater oraz nieznanego z imienia chińczyka[1].

Około 4:00 łodzie ratunkowe, wraz z rozbitkami, zostały wyłowione przez statek RMS Carpathia.

PrzypisyEdytuj

  1. Scena usunięta

Więcej z Fandomu

Losowa wiki