FANDOM

Charles Joughin
Charles John Joughin 
— główny piekarz na pokładzie RMS Titanica. Jako jeden z nielicznych zachował spokój podczas tonięcia statku.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Charles John Joughin urodził się 3 sierpnia 1979 roku. Już w wieku jedenastu lat rozpoczął życie na morzu. Według powszechnego spisu ludności z 1911 roku miał żone Louise i dwójkę dzieci. Jedno z nich w tym momencie życia Jounghina miało roczek, a drugie trzy latka.

W 1911 roku rozpoczął pracę piekarza na morzu. Został mianowany szefem kuchni na pokładzie siostrzanego statku RMS Titanica - RMS Olimpicu.

Podróż TitanicemEdytuj

10 kwietnia 1912 roku wsiadł na pokład RMS Titanica jako główny piekarz. Rozpoczął współpracę z dwunastoma innymi pracownikami kuchni i zaprzyjaźnił się z szefem Johnem Maynardem.

Katastrofa statkuEdytuj

Tumblr loei4fZ6Kg1qgg5rbo1 500

14 kwietnia 1912 roku Titanic zderzył się z górą lodową i zaczął tonąć. Charles rozkazał piekarzom wsadzić do łodzi ratunkowych świeże bochenki chleba, a następnie poszedł do swojej kabiny, z której wziął alkochol w piersiówce.

15 kwietna Titanic zaczął się przechylać. Charles udał się na górę przechylającego się statku i wyszedł za barierkę. Po drodze pomógł wstać Rose Dewitt Bukater. Później patrzył się na nią z zza barierki popiłając pewien trunek. 

Gdy statek poszedł na dno piekarz od razu zaczął płynąć. Po około godzinie zauważył jakąś rzecz, którą uznał za kawałek wraku. Okazało się, że jest to rozkładana łódź ratunkowa rodzaju B. Charles próbował na nią wsiąść, ale było na niej gdzieś 25 osób, które go wypychały. Podczas prób wdarcia na łódź zobaczył szefa Johna Maynarda, który pomógł mu na nią wejść.

Później Charles stwierdził, że nie było mu zimno, ponieważ przed końcem tragedii pił alkochol. Było to zamierzone działanie.

Za kurtynąEdytuj

  • Tumblr m985dz2N1a1rtuw6eo1 250
    W adapcji filmowej Titanica role Charlesa odtworzył irlandzki aktor Liam Tuohy.
  • W jednej ze scen usuniętych z filmu można zauważyć jak piekarz wyrzuca za burtę drewniane leżaki. W ten sposób chciał uratować pasażerów, którzy znajdowali się już w lodowatej wodzie Atlantyku.
  • W filmie SOS Titanic z 1958 roku, także pojawiła się postać piekarza. Tak samo jak Charles z Titanica usiłuje ratować pasażerów za pomocą leżaków. 

WystępowanieEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki