FANDOM

Caltitanic.jpg
Caledon"Cal" Hockley (zm. 1929 r.) — pasażer RMS Titanica, który z narzeczoną, Rose Dewitt−Bukater oraz jej matką podróżował pierwszą klasą. 

Przeżył katastrofę statku.

BiografiaEdytuj

PodróżEdytuj

10 kwietnia 1912 roku wyruszył z Rose i jej matką Ruth na rejs statkiem pasażerskim RMS Titanic. Na pokład wszedł też jego lokaj o imieniu Lovejoy. W przeciwieństwie do Rose statek mu się bardzo podobał.

Pewnego
Images44.jpeg
dnia Rose uciekła chcąc popełnić samobójstwo. Nie chciała bowiem wyjść za mąż za Cala. Przed śmiercią uratował ją jednak pasażer trzeciej klasy Jack Dawson. Cal podziękował mu i zaprosił go na ucztę z pasażerami pierwszej klasy. Później Rose i Jack poszli na ballange pod pokładem. Cal wysłał na zwiady Lovejoya, który doniósł Hockley'owi że para bawi się z pasażerami trzeciej klasy. Po tym wydarzeniu mężczyzna zabronił im się widywać. Dziewczyna jednak zlekceważyłą go i dalej się spotykali. Cal podarował Rose naszyjnik o nazwie Serce Oceanu w dowód swojej miłości do niej.

Katastrofa statkuEdytuj

Titanic 14 kwietnia zderzył się z górą lodową i zaczął tonąć. Zazdrosny Ca
Titanic82.jpg

Cal próbujący zastrzelić Jacka

l kazał Lovejoyowi włożyć do kieszeni Jacka Serce Oceanu, po czym powiedzieć że chłopak go ukradł. Jack został więc zesłany do aresztu, gdzie pilnował go Lovejoy. Rose jednak go uratowała, wyrywając się Calowi.

Gdy zobaczył ich na górnym pokładzie kazał Rose wsiąść do łodzi ratunkowej i upewnił ją, że zarezerwował miejsce dla Jacka. Rose jednak wyskoczyła z łodzi po czym spotkała się z Jackiem przy Wielkich schodach. Rozwścieczony Hockley wyrwał Lovejoyowi pistolet i zaczął gonić ich strzelając w Jacka. Nie udało mu się to ponieważ wkrótce skończyły mu się naboje.

Gdy woda
Hockley-7.jpeg
zaczęła się wlewać na górny pokład Cal podstępem wszedł do jednej z ostatnich łodzi ratunkowych. Znalazł dziewczynkę i powiedział że to jego córka. Uchronił łódź przed zatonięciem nie pozwalając wejść na nią tonącym pasażerom. Był świadkiem spadnięcia jednego z kominów na przyjaciela Jacka - Fabrizia De Rossi

Późniejsze życieEdytuj

Cal przez pewny czas płynął łodzią ratunkową wraz z kilkoma innymi ludźmi. W końcu wyłowił ich statek Carpathia wysłany do rozbitków. Na pokładzie szukał Rose, lecz nie mógł jej znaleźć, ponieważ ona ukryła się między pasażerami trzeciej klasy. Dziewczyna zmieniła nazwisko na Dowsnon, a Cal już nigdy jej nie widział.

W 1929 roku, w w winiku Krachu, popełnił samobójstwo. O jego śmierci pisały gazety.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki