FANDOM

24782-23805.gif

Bert Cartmell

Bert Cartmell (zm. 14\15 kwietnia 1912 r.) — pasażer RMS Titanica podróżujący trzecią klasą wraz z żoną i dwunastoletnią córką Corą.

BiografiaEdytuj

PodróżEdytuj

10 kwietnia 1912 roku Bert, Cora i pani Cartmell wsiedli na pokład RMS Titanica mając bilety do trzeciej klasy. Przed wejściem na pokład mówi do córki Ogromna łódka co?, Cora poprawia go słowami Tatusiu to statek. W pierwszych dniach rejsu pojawił się na balladzie pod pokładem. 

Cora zaprzyjaźniła się z Jackiem Dawsonem. Gdy Rose Dewitt-Bukater odwiedza młodzieńca, Bert z żoną odbierają córkę. Podczas rejsu Jack wykonał rysunek Berta trzymającego na rękach Core.

Tragedia TitanicaEdytuj

14 kwietnia 1912 roku T
Bert and Cora's Death.jpg

Cora z tatą chwilę przed śmiercią

itanic
uderzył w góre lodową i zaczął tonąć. Rodzine Berta obudziła załoga Titanica i kazała założyć kamizelki ratunkowe.

Rodzina Cartmell nie dostaje miejsca w szalupie. W nocy z 14 na 15 kwietnia Bert wraz z córką i żoną ucieka od wody, której poziom szybko się podnosi. W ucieczce przeszkadza im jednak żelazna brama odgradzająca pomieszczenia trzeciej klasy od reszty statku. Nie umiejąc przebić się przez kraty, Bert i pani Cartmell próbują jak najdłużej utrzymać Core nad powierzchnią wody. W końcu wszyscy umierają.

Po śmierciEdytuj

Nie wiadomo co stało się z ciałem Berta, Cory i pani Cartmell po śmierci. Możliwe, że nigdy nie zostały znalezione.

W 1996 roku stuletnia Rose Dewitt-Bukater ma sen, w którym widzi ofiary katastrofy Titanica. W tłumie osób znajduje się także Bert z Corą.

Za kulisamiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki